همبسته گی اعضای نهضت فراگير در فنلند با همایش بزرگ ومشترک نیروهای ملی ، دموکرات وترقی خواه افغانستان که اخيراً درشهرکابل تدويريافته بود
مشعل مشعل

جلسه عمومی اعضای نهضت فراگير در کشورفنلند روز11 نوامبر سال 2007 در شهر هلسنگي داير گرديد.

جلسه را محمدانورايثار رييس شورای کشوری فنلند نهضت فراگير افتتاح و اجندأی جلسه را پيشنهاد نمود که به اتفاق آرأ مورد تأييد قرار گرفت.

جلسه در فضای جروبحث آزاد و رفيقانه با ارائه پيشنهادات و انتقادات سالم ادامه يافته و عوامل ضعف کارسياسي و راه های برون رفت از آن را مشخص ساخت .جلسه ضمن پشتيباني قاطع و همه جانبه از تصاميم و فيصله های کنفرانس شورای اروپايي نهضت فراگير ،تعهد نمود که در جهت تحقق اسناد و فيصله های کنفرانس از هيچ نوع سعي و تلاش دريغ نخواهد نمود.

همچنان اعضای نهضت فراگير در فنلند پشتيباني و همبسته گي کامل خويش را با همایش بزرگ ومشترک نیروهای ملی ، دموکرات وترقی خواه افغانستان  که اخيراً درشهرکابل تدويريافته بود،ابراز نمود.

اين همايش بزرگ که با اشتراک بيش از 600 تن اعم از نماينده گان سازمان های سياسي،شخصيت های مستقل ترقي خواه و وطنپرست ،برخي از اعضای پارلمان،استادان و محصلان پوهنتون های افغانستان تدوير يافته بود از اهميت خاص بخصوص در شرايط حساس کنوني برخوردار است .در بيانيه نهضت فراگير که توسط محترم شرمحمدبزرگر رييس مجلس موسسان نهضت فراگير قرائت گرديد چنين آمده است :(( سازنده گی وهمبسته گی اساسی ترین شعار وخواست این گردهمایی میباشد . به عباره دیگر نقد وتحلیل واقعبینانه ازاوضاع کنونی ودریافت راه حل ها وراهکارهای موثر حل معضلات ومقابله با چالشها وتامین اتحاد نیروهای ملی ومترقی دریک جبهه وسیع میهنی اساسی ترین اهداف این جمع امد را تشکیل میدهد .))

اشتراک کننده گان جلسه عمومي اعضای نهضت فراگير در فنلند همبسته گي خويش را با اين همايش ابراز داشته و آرزو نمودند تا نتايج و فيصله های اين همايش وسيع در عمل تحقق يابد.

در اخير کار جلسه را محمد داؤد رزميار عضو هيأت رييسه شورای اروپايي نهضت فراگير ارزيابي گرديد.

 

 


November 18th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها